Op zoek naar mijn Chinese Roots - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Karlijn - WaarBenJij.nu Op zoek naar mijn Chinese Roots - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Karlijn - WaarBenJij.nu

Op zoek naar mijn Chinese Roots

Door: Karlijn

Blijf op de hoogte en volg Karlijn

12 Juli 2017 | Nederland, Utrecht

Mijn mama en papa hebben niet dezelfde kleur haar, kleur ogen, gezichtsvorm, neus en zo kan ik maar door gaan. Ik lijk qua uiterlijk in geen enkel opzicht op hen. Ook mijn zus (geadopteerd uit China), lijkt niet op mij, zij heeft dik zwart haar, ik heb dunner en heel donkerbruin haar, geen zwart haar zoals mijn zus.
Mijn buren, mijn klasgenootjes, mijn vriendinnetjes en mijn andere familie leden, ik leek niet op hen..
Wie ben ik? Waar kom ik vandaan? Waarom lijk ik niet op hen? Waarom ben ik niet gewoon blond?
Ik heb een Chinese papa en mama gehad, die niet voor mij konden zorgen en daarom ben ik hier in Nederland.
Ik heb mij altijd al bezig gehouden met de vragen: 'Wie ben ik?' en 'Waar kom ik vandaan?'
In mijn pubertijd ben ik opzoek gegaan, naar het onbekend, of misschien wel het bekende? Ik ging opzoek naar mijn Chinese roots. Mijn eerste Aziatische vriendinnetje was Chinees/Indonesisch, ik kwam bij haar thuis en werd door haar ouders opgenomen als hun tweede dochter. Ik leerde de Aziatische cultuur van dichtbij kennen, zo dichtbij was ik nooit geweest.
Alhoewel ik mij identificeerde als Chinees, en door de jaren heen meer Aziatische vriendinnetjes begon te krijgen, voelde ik mij altijd anders, de normen en waarden en cultuur die zij vanuit huis hadden meegekregen deelde ik niet met hen. Ik voelde mij voor de tweede keer in mijn leven verscheurd, verscheurd omdat ik mij niet kon identificeren als Nederlands, maar ook niet als Chinees. Ik wist niet meer wie ik was en wilde zijn.
Ik schaamde mij altijd heel erg voor het feit dat ik geadopteerd was, ik voelde mij een wegwerp product. Na eindelijk, bijna 21 jaar, heb ik kunnen accepteren wie ik ben, ik ben Karlijn, geadopteerd en trots op mijn Chinese roots.
Binnenkort, 28 juli, zal ik naar China (Kunming, Yunnan) afreizen om mijn biologische ouders te zoeken. Een zoektocht naar mijzelf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

12 Juli 2017

Op zoek naar mijn Chinese Roots
Karlijn

Actief sinds 12 Juli 2017
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 937

Voorgaande reizen:

12 Juli 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: